ساخت سوله

سوله سازی نوین سوله - ساخت سوله - فروش سوله - خرید سوله - سوله دست دوم - سوله سبک

ساخت سوله

سوله سازی نوین سوله - ساخت سوله - فروش سوله - خرید سوله - سوله دست دوم - سوله سبک

نصب دوربین مداربسته در رستوران


آیا دوربین مداربسته برای رستوران ها الزامیست ؟ 

در دنیای امروز، کاربرد دوربین های مداربسته بسیار افزایش پیدا کرده است. اکثر افراد با هدف نظارت و افزایش امنیت، در ساختمان تجاری و یا مسکونی خود، دوربین مداربسته نصب می کنند. بنابراین تصویر کسانی که در محیط های عمومی رفت و آمد می کنند، توسط دوربین های مداربسته زیادی شکار می شود. نصب دوربین مداربسته به مقابله با وقوع جرم  و سرقت کمک می کند.

در حالت کلی، نصب دوربین مدار بسته منع قانونی ندارد ولی باید شرایط نصب آن رعایت شود. در تمام مکان های مجاز که دوربین مدار بسته در آن نصب می شود، بنابر قانون باید نصب و راه اندازی برچسب یا تابلو، برای همه افراد اطلاع رسانی صورت گیرد. در شکل زیر نمونه ای از تابلوی اعلام نظارت توسط دوربین مداربسته را می بینید.

در ادامه شرایط حقوقی نصب دوربین مدار بسته در محیط های عمومی، خانه ها و ساختمان های تجاری را بیان خواهیم کرد.

قوانین نصب دوربین مداربسته در محیط های عمومی

در رابطه نصب و راه اندازی دوربین مداربسته در محیط های عمومی در حال حاضر هیچ گونه منع قانونی وجود ندارد. منع قانونی این مکان ها تنها در صورتی به وجود می آید که این محیط در اطراف مکان های حساس مانند پادگان ها، پایگاه های هوایی و … باشد.

قوانین نصب دوربین مدار بسته در خانه ها

نصب دوربین مداربسته در فضای داخلی ساختمان از نظر اخلاقی و قانونی زمانی مجاز است که همه اعضای خانواده از وجود دوربین مداربسته در خانه اطلاع داشته باشند. به افراد متفرقه و مهمانانی که به آن خانه می آیند نیز باید اطلاع رسانی شود تا آن ها بدانند که توسط دوربین مدار بسته، تحت نظارت قرار گرفته اند. به کارگیری دوربین مدار بسته در فضاهای شخصی مثل حمام و سرویس بهداشتی اخلاقی نیست.

برای نصب دوربین مداربسته در مشاعات ساختمان های مسکونی مثل پارکینگ، حیاط و …. تایید کتبی یکی از عضوهای مجمع یا هیئت مدیره ساختمان الزامی است اما اگر مجمع ساختمان این موضوع را تایید کند نظر آن بر نظر مفرد ساکنان از ارجعیت بیشتری برخوردار خواهد بود . اگر هر یک از اعضای ساختمان بخواهند با مخالفت خود مانع نصب دوربین شوند، هیئت مدیره می تواند با دریافت مجوز کتبی نصب دوربین را انجام دهد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.