ساخت سوله

سوله سازی نوین سوله - ساخت سوله - فروش سوله - خرید سوله - سوله دست دوم - سوله سبک

ساخت سوله

سوله سازی نوین سوله - ساخت سوله - فروش سوله - خرید سوله - سوله دست دوم - سوله سبک

بهترین زاویه دید دوربین مداربسته


بهترین زاویه دید و جاگزاری مناسب دوربین مداربسته

نکات مهم موثر در زاویه دید دوربین مداربسته

فاصله کانونی لنز: فاصله کانونی در سیستم‌های نوری مثل لنز دوربین‌های مداربسته، به میزان همگرایی (فوکوس) یا واگرایی (دیفیوز) شدن پرتوهای نور گفته می‌شود. هر چه فاصله کانونی، کوتاه تر باشد، قدرت و تمرکز نور بیشتر و هر چه فاصله کانونی بلندتر باشد، قدرت و تمرکز نور کمتر می‌شود. در سیستم های مداربسته هرچه فاصله کانونی لنز بیشتر باشد زاویه دید دوربین کمتر خواهد بود.

اندازه چیپ تصویر: اندازه چیپ تصویر نیز می تواند در زاویه دید دوربین تاثیر گذار باشد. در دو دوربین با لنزهای مشابه دوربینی که چیپ تصویر بزرگتری دارد زاویه دید بیشتری خواهد داشت. از آنجایی که دوربین های مداربسته امروزی معمولا چیپ های با اندازه مشابه دارند این المان کمتر برای بررسی زاویه دید دوربین بررسی میشود.

نوع برش تصویر با توجه به نوع زاویه دید: نوع برش تصویر نیز می تواند در زاویه دید دوربین موثر باشد. با توجه به استاندارد تصویر، ممکن است تصویر با نسبت های متفاوتی برش داده شود. برای مثال در سیستم های تلویزیونی قدیمی برش تصویر معمولا با نسبت ۴:۳ صورت می گرفت یعنی اگر عرض تصویر چهار باشد ارتفاع آن ۳ خواهد بود. در استانداردهای جدید این برش معمولا به صورت ۱۶:۱۰ یا ۱۶:۹ صورت می گیرد که در نتیجه آن تصویر عریض خواهد بود و زاویه دید افقی بیشتر خواهد شد.

محاسبه محل نصب دوربین و محاسبه زاویه دید

زاویه دید در دوربین های مدار بسته معمولی با لنز ۳٫۶ میلیمتری و حسگر ۱٫۳ اینچی استاندارد که اکثر دوربین های مداربسته از این سیستم پیروی میکنند البته هر دوربین حکم یک چشم انسان را ایفا میکند . حال با توجه به این، می توان گفت زاویه دید هر چشم انسان به صورت تقریبی نزدیک ۷۵ درجه میباشد، زاویه دید دوربین مدار بسته را نیز تقریباً ۷۵ درجه در نظر میگیریم . حال برای اینکه متوجه شوید دوربین مدار بسته در محیط مورد نظر شما چه زاویه دیدی خواهد داشت کافیست در نقطه مورد نظر خود ایستاده و با گرفتن یک چشم خود با دست، همانند تست بینایی با یک چشم به محیط نگاه کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.